tisdag, september 29, 2015

cherry cravings.

Haha, jag hittade nedan, helt färdigredigerade inlägg som ett opublicerat utkast från 2012. Varför jag inte bara publicerade det har jag ingen aning om, men jag kanske inte var redo att dela min cherryholicness med världen. Hur som helst, det är lika sant nu som då, så bättre sent än aldrig. Inte minst för att jag är lite nostalgisk över kökstapeten från min och Marias gamla lägenhet vid Korsvägen.

Något jag alltid ser till att ha hemma är frysta körsbär från Garant. De är perfekta att tina i mikron och ha till yoghurt, eller äta med varm mjölk, eller bara lägga upp i en skål och äta lite halvtinade som de är. Gott, enkelt, och nyttigare än mycket annat när kvällssuget sätter in. Ja, och om man har en lite mer avancerad definition av matlagning än min (kombination av två ingredienser = matlagning) kan man säkert hitta på en massa annat kul med dem också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar