tisdag, oktober 13, 2015

änggårdsbergen.

Varje år sedan jag flyttade till Göteborg 2012 har jag tagit en fin dag i oktober och åkt upp till Änggårdsbergen för en heldagsvandring ute i skogen, och i år var inget undantag. Det är helt fantastiskt med ett så stort skogsområde mitt i centrala Göteborg, en riktig oas när man vill komma undan lite. Och eftersom jag ogillar att dela min oas med kamikaze-cyklister, flåsande schäfer-ägare (medveten ambiguitet om vem det är som flåsar) och småbarnsföräldrar med tre meter breda barnvagnar, så har jag för längesedan kommit till insikten att stigar är för amatörer och blessed are the curious, for they shall have adventures. Vilket i praktiken innebär att jag brukar vandra rakt in i skogen, irra runt tills jag blir hungrig, och sedan försöka hitta snabbaste vägen ut igen via gps. Som en väldigt lagom citygirl-version av Into the Wild ungefär. Anyhow, här är lite bilder från min vandring i söndags.

 

Tog vägen upp genom Botaniska, och blev barnsligt förtjust då jag upptäckte att de hade enorma fiskar i dammen.

 


A stolen kiss caught on camera.

 


Visserligen är jag öppet filterberoende, men även IRL hashtag #NOFILTER var det riktigt färgglatt och fint.
 
 
Valde vägen upp genom Asien-skogen, som i mitt tycke är den finaste av dem.
 
 
Åt även några av årets sista blåbär, som var mosiga och smakade nada. Antar att det snarare är säsong för äpplen och typ, I don't know, kål?
 
 
Tog mig upp på en höjd där jag hade fin utsikt över både Botaniska och Göteborg.
 

Mitt i naturen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar